Nieprzeciętna stylistyka nadwozia i wnętrza podkreśla charakter Forda Edge i wyróżnia go spośród innych samochodów.












To jest Twój Edge

   

Mniej kręcenia kierownicą. Większa radość.

Bez względu na to, czy jesteś w trasie, jeździsz po mieście, parkujesz czy cofasz, dzięki nowej generacji układu kierowniczego Ford Adaptive Steering manewrowanie samochodem jest niezwykle łatwe. Przy niskich prędkościach i w ciasnych przestrzeniach, kręcenie kierownicą jest lekkie i przyjemne. Natomiast jazda z wyższą prędkością jest bardziej stabilna. Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego każda podróż to prawdziwa przyjemność. System wyposażony jest również w tryb do jazdy sportowej. Wystarczy go uruchomić, a wchodzenie w zakręty staje się łatwe jak nigdy dotąd.

 

Relaks w ciszy

Układ Active Noise Control pomaga w tłumieniu dźwięków silnika przedostających się do wnętrza pojazdu. Ukryte mikrofony wychwytują hałas w tle, który jest następnie niewelowany za pomocą odwróconyh fal dźwiękowcyh emitowanych prez system audio.

 
   

Silniki wysokoprężne

Ford Edge dostępny jest z dwoma wersjami wysokoprężnego silnika 2,0 TDCi o dwóch wersjach mocy: 180 KM oraz 210 KM Twin-Turbo. Oba warianty wykorzystują najnowocześniejsze technologie do tego, by zmaksymalizować osiągi, moment obrotowy i ekonomiczność przy jednoczesnym zmniejszaniu emisji spalin. • 180 KM, 400 Nm momentu obrotowego, średnie zużycie paliwa 5.8 l/100 km, emisja CO2: 149 g/km • 210 KM, 450 Nm momentu obrotowego, średnie zużycie paliwa 5.8 l/100 km, emisja CO2: 149 g/km Silnik Twin-Turbo jest wyposażony w dwie, sekwencyjnie uruchamiające się turbosprężarki. Zapewnia zarówno lepsze osiągi, jak i wydajność. Pierwsza turbosprężarka pracuje przy niższych prędkościach, dostarczając dodatkowej mocy podczas ruszania czy włączaniu się do ruchu. Z kolei druga pracuje w wyższym zakresie prędkości, pozwalają m.in. na bezpieczne i szybkie wyprzedzenie innego pojazdu. Co więcej, silnik Twin-Turbo szybciej nagrzewa wnętrze samochodu do wymaganej temperatury - w porównaniu z jednostką konwencjonalną. Dzięki temu zużycie paliwa jest znacznie niższe, a komfort jazdy o wiele wyższy.

 

System, który może zmniejszyć siłę kolizji lub pozwolić uniknąć zderzenia

Nowatorski system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist pozwala na zredukowanie siły zderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w korkach ulicznych i z niską prędkością. Jeśli system wykryje, że samochód przez Tobą nagle się zatrzymał, automatycznie włącza hamulce.